Номінація 16

Номінація 1616. Номінація «Психолого-педагогічний супровід освітнього процесу в освітніх закладах»
Категорія: практичні психологи закладів освіти усіх типів.






  Автор: Кашкарьова Людмила Ромуальдівна, керівник гуртка «Психологічні студії»
Місце роботи: Центр дитячо-юнацької творчості ім. Є. М. Руднєвої відділу освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області
Назва роботи: Система роботи практичного психолога навчального закладу зі збереження психологічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу 
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: 
Представлено матеріали з досвіду роботи над проблемою моніторингу та збереження психологічного здоров’я учасників навчально виховного процесу. Наводиться зрозумілий алгоритм найважливіших етапів роботи практичного психолога освітнього закладу, спрямованих на вимірювання та контрольоване спостереження за станом психологічного стану здоров’я учнів, а також авторська діагностична анкета для визначення рівня психологічного здоров’я. Пропонується навчально методичний комплекс «Психологічна служба в системі освіти».

  Автор: Сенченко Юлія Миколаївна, практичний психолог
Місце роботи: Позашкільний навчальний заклад «Центр творчості дітей та юнацтва Олександрівського району» Запорізької міської ради Запорізької області
Назва роботи: Розвиток творчого мислення методами арт-терапії
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Представлено матеріали досвіду створення та реалізація програми розвитку творчого мислення. Проведення моніторингу впливу програми методами психологічної діагностики. Проведення контрольного дослідження через 6 та 12 місяців після закінчення програми. В роботі використані техніки Арт-терапії (фото-, пісочна-, ізо- терапія), техніки для розвитку мовленнєвої креативності, мозковий штурм. Робота адресована психологам та педагогам для яких актуальною є тема розвитку творчості та креативності в кожній дитині.

  Автор: Майборода Єлизавета Валеріївна, практичний психолог
Місце роботи: Петропільський навчально-виховний комплекс Запорізького району Запорізької області
Назва роботи: Формування здорового способу життя та відповідального ставлення за власний вибір шляхом створення анімаційних роликів
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: В роботі представлено матеріали досвіду щодо формування здорового способу життя та відповідального ставлення за власний вибір. Використовуючи оригінальний метод - створення анімаційних роликів, який передбачає формування відповідальност,розвиток креативності, формування критичного мислення, вміння працювати в команді. Матеріал досвіду може бути використаний педагогами, практичними психологами в загальноосвітніх навчальних закладах.

  Автор: Нестеренко Олена Миколаївна, практичний психолог
Місце роботи: Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 280 "Родзинка" Запорізької міської ради Запорізької області
Назва роботи: Особливості психолого-педагогічного супроводу та психологічної підтримки дитини в ситуації розлучення батьків
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: В роботі висвітлені особливості діяльності психолога щодо результативності психологічного супроводу дітей в сім’ях розлучених батьків, визначено шляхи вдосконалення консультативної роботи з родинами. Розроблено: тренінг та методичні рекомендації для практичних психологів і соціальних педагогів «Сучасні практики і технології надання соціально-психологічної допомоги родині та дітям в ситуації розлучення»; практичні рекомендації для батьків та педагогів, спрямовані на підвищення компетентності найближчого соціального оточення (батьків) з метою зменшення негативного впливу розлучення на особистість дитини.

  Автор: Ємельянова Олена Юріївна, практичний психолог
Місце роботи: Балабинський комунальний дошкільний навчальний заклад «Теремок» Балабинської селищної ради Запорізького району Запорізької області.
Назва роботи: Подолання синдрому емоційного вигорання серед педагогів – «Я обираю жити позитивно»
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Дана програма направлена на формування навиків саморегуляції, управління власним психоемоційним станом, а також навиків позитивного самосприйняття. Всі навики, що розвиваються в даній програмі, необхідні в професійній діяльності як педагогам, керівникам освітніх установ, так і самим педагогам-психологам.

  Автор: Нєстєрова Юлія Олександрівна, практичний психолог
Місце роботи: Комунальний заклад "Веселівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2" Веселівської селищної ради Запорізької області
Назва роботи: Система роботи практичного психолога з обдарованими та інтелектуально-здібними учнями
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Представлено матеріали системи роботи практичного психолога з обдарованими та інтелектуально-здібними учнями. Охарактеризовано ефективні методики і технології виявлення, навчання та виховання дітей з високим рівнем здібностей.

  Автор: Майстро Світлана Федорівна, психолог 
Місце роботи: Кушугумський комунальний дошкільний навчальний заклад "Ромашка"
Назва роботи: Психологічний супровід формування готовності дошкільників до навчання у школі
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Представляємо досвід робот «Психологічний супровід формування готовності дошкільників до навчання у школі». В своїй роботі спрямовую увагу не лише на розвиток психологічної готовності шестирічок до школи, а, саме головне, велику увагу вона приділяє розкриттю творчого, морального, інтелектуального потенціалу дитини, розвитку навичок міжособистісної взаємодії, як з ровесниками та і з дорослими, що, в цілому, сприяє позитивному налаштуванню дошкільників на навчальний процес та формуванню в них навчальної мотивації.

  Автор: Карпенко Тамара Олександрівна, практичний психолог
Місце роботи: Запорізький багатопрофільний ліцей №99 Запорізької міської ради Запорізької області
Назва роботи: Психологічний супровід інноваційної діяльності Запорізького багатопрофільного ліцею №99 в рамках дослідно-експериментальної роботи за темою «Виховний простір як вихідна умова розвитку життєвокомпетентнісної особистості
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Психологічний супровід інноваційної діяльності Запорізького багатопрофільного ліцею №99 в рамках дослідно-експериментальної роботи за темою «Виховний простір як вихідна умова розвитку життєвокомпетентнісної особистості.

  Автор: Єрьоміна Ірина Вікторівна, практичний психолог
Місце роботи: Малокатеринівський навчально-виховний комплекс «школа І-ІІІ ступенів-гімназія «Мрія» Запорізького району запорізької області
Назва роботи: Психологічний супровід процесу соціалізації учнів, створення умов для самореалізації та творчої активності кожної дитини
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: В роботі представлено матеріали досвіду щодо системи роботи практичного психолога, яка сприяє соціалізації учнів на різних вікових етапів. Матеріал досвіду може бути використаний в роботі з дітьми молодшого, середнього та старшого шкільного віку.

  Автор: Васьковцова Юлія В'ячеславівна, практичний психолог
Місце роботи: Запорізька гімназія № 31 Запорізької міської ради Запорізької області
Назва роботи: Розвиток духовно-моральних цінностей у дітей молодшого шкільного віку з використанням інтерактивних технологій навчання
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: На мій погляд, сьогодні, коли дитяча агресія зашкалює, а кількість конфліктів у навчальних закладах постійно збільшується, вважаю необхідним звернути увагу дітей на такі людські якості, як: доброта, чуйність, вдячність, порядність, ввічливість, чесність, толерантність, вміння співпереживати, поступатися та інші. Через образи казкових та мультиплікаційних героїв намагаюся достукатися до дитячої душі, вказати на наслідки негативних вчинків та пробудити розуміння «добре-погано». Пропоную вашій увазі програму розвитку духовно-моральних цінностей у молодших школярів, до складу якої входять двадцять коригувально-розвиваючих занять (п’ять занять на кожну вікову групу).

  Автор: Турій Тетяна Петрівна, практичний психолог
Місце роботи: Новогорівська загальноосвітня школа I-III ступенів Токмацької районної ради Запорізької області
Назва роботи: Психологічний супровід розвитку адаптаційних можливостей учнів п’ятого класу.
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Представлено матеріали досвіду створення та реалізації корекційно-розвивальної програми «Повір у себе» для роботи з учнями  п’ятого класу  в адаптаційний період. Робота адресована психологам та педагогам для яких актуальним є  етап наступності та збереження психологічного здоров’я майбутнього п’ятикласника. Розроблено рекомендації психологічного супроводу учнів для педагогів і батьків.

  Автор: Зоріна Вікторія Іванівна, доцент кафедри психології; практичний психолог
Місце роботи: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин та соціальних наук МАУП (м. Київ); практичний психолог КЗ «Приморський регіональний українсько-болгарський багатопрофільний ліцей ІІ-ІІІ ступенів» Приморської міської ради Приморського району Запорізької області
Назва роботи: Система роботи практичного психолога навчального закладу щодо формування в підлітків усвідомленого ідеалу власного майбутнього як чинника особистісного розвитку
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Представлено матеріали з досвіду роботи щодо проблеми особистісного розвитку підлітків, ефективної системи психологічного супроводу освітнього процесу, підвищення професійної компетентності психологів, педагогів через усвідомлення чинників особистісного розвитку підлітків, зокрема-ідеалу, спрямованої на формування системи ціннісних компетентностей в учнів. Пропонується: авторська діагностична методика, методичні рекомендації, розвивальна психологічна програма. Адресовано практичним психологам, педагогам, батькам.

  Автор: Іванова Марта Ярославівна, практичний психолог
Місце роботи: Бердянський муніципальний ліцей Бердянської міської ради Запорізької області
Назва роботи: Кібербулінг в підлітковому середовищі
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Представлено матеріали з досвіду роботи щодо профілактики кібербулінгу в підлітковому середовищі. На передній план вийшла необхідність вирішення проблеми оптимізації взаємин підлітків між собою та гармонізації їх взаємин в цілому, втілення у практику виховання підростаючого покоління принципу особистісно зорієнтованого підходу Розроблено пам`ятки та заняття для учнів.

  Автор: Доброва Наталія Володимирівна, практичний прсихолог
Місце роботи: Енергодарська мала академія наук учнівської молоді Енергодарської міської ради Запорізької області
Назва роботи: Психологічний супровід науково-дослідницької діяльності вихованців Енергодарської малої академії наук учнівської молоді
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Представлено матеріали з досвіду роботи щодо психологічної підготовки вихованців до участі в інтелектуальних конкурсах, до написання контрольних робіт. Розглянуто напрямки, роботи з вихованцями, педагогами, батьками, що сприяють формуванню у вихованців впевненості у власних силах, створюють і закріплюють імідж успішної людини. Даний досвід є відображенням реалізації реформаційних процесів, що відбуваються в сучасній українській освіті. Адресовано практичним психологам ЗПО, ЗЗСО, ПТО.

  Автор: Ялинська Вікторія Вікторівна, практичний психолог
Місце роботи: Загальноосвітня середня школа І-ІІІ ступенів № 22 Мелітопольської міської ради Запорізької області
Назва роботи: Корекційна розвивальна- програма особистісного зростання інлелектуально-здібних та обдарованих учнів «Стань успішним»
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Представлені матеріали досвіду являють собою опис реалізації корекційно-розвивальної програми особистісного зростання інтелектуально-здібних та обдарованих учнів «Стань успішним». Програма може бути використана практичними психологами, вчителями, студентами для яких тема психологічної підтримки інтелектуально-здібних та обдарованих учнів є актуальною.

  Автор: Левченко Людмила Вікторівна, практичний психолог
Місце роботи: Мар'ївський навчально - виховний комплекс "загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад" Біленьківської сільської ради Запорізького району Запорізької області
Назва роботи: Використання арттерапевтичних методик у роботі з учасниками навчально-виховного процесу як ефективного засобу боротьби зі стресом та його наслідками
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Представлено матеріали з досвіду роботи щодо формування здатності встановлювати й підтримувати психологічний контакт під час спілкування? Формування пізнання своїх можливостей і обмежень у взаємодії з іншими людьми. Удосконалення вміння конструктивного спілкування для створення єдиної команди. Здійснення психопрофілактики психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу. Сприяння концентруванню уваги батьків на якості їх відносин з дітьми. Поширення знань батьків з питань підліткового віку. Надання засобів розв’язання конфліктних ситуацій з дітьми. Формування кращих риси характеру у дітей, виховування дбайливого ставлення до природи. Матеріал досвіду може бути використаний в роботі з дітьми шкільного віку, з педагогами, з батьками у всіх навчально-виховних закладах психологами, вчителями, батьками.

  Автор: Биковська Інна Едуардівна, практичний психолог 
Місце роботи: Семенівська ЗШ І-ІІІ ступенів Мелітопольської районної ради Запорізької області 
Назва роботи: Мотивація навчально- професійної діяльності старшокласників в умовах реформування освіти
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: В роботі представлено матеріали досвіду щодо формування мотивації навчально - професійної діяльності старшокласників в умовах реформування освіти, використовуючи оригінальний підхід до організації навчання – створення нової сучасної моделі профорієнтаційної роботи школи. В основу моделі покладено:STEM-освіту, креативність, роботу в команді, комунікативність, навчання впродовж життя, використання ІТ-технологій, крос-функціональність майбутніх спеціалістів. Наводиться зрозумілий алгоритм найважливіших етапів роботи практичного психолога освітнього закладу, спрямованих на професійне самовизначення учнів. Робота адресована психологам.

  Автор: Борисенко Альбіна Юріївна, практичний психолог
Місце роботи: Великобілозерська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №3 Великобілозерської сільської ради Запорізької області
Назва роботи: Розвиток психологічної компетентності вчителя як вагомого чинника його професійної діяльності
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: У роботі проаналізовано стан проблеми підвищення рівня психологічної компетентності педагога, розроблена модель розвитку психологічної компетентності вчителя (форми і методи розвитку психологічної компетентності), запропоновані методичні рекомендації вчителям щодо використання цієї  моделі.

  Автор: Пляшкова Тетяна Валеріївна, вихователь-психолог
Місце роботи: Долинський комунальний заклад дошкільний освіти "Мрія"
Назва роботи: Інтерактивна технологія навчання за методикою Фрідріха Фребеля (психічні пізнавальні процеси)
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Мета даної програми: важливе значення надати логічній складовій, розвиток логічного мислення дитини, формування логічних прийомів розумової діяльності дітей дошкільного віку.

  Автор: Яланська Світлана Юріївна, практичний психолог
Місце роботи: Запорізька гімназія "Контакт" Запорізької міської ради
Назва роботи: Проект "Оцінка в нашому житті"
Конкурсний матеріал на Google Диску: Переглянути
Анотація: Представлено матеріали з досвіду роботи щодо психологічного супроводу формування свідомого ставлення до оцінювання навчальних досягнень у молодших школярів.

Comments